Förra årets serieseger och avancemang till superettan har lyft värdet på VSK Fotboll.

Näringslivet vill i ännu större utsträckning än tidigare samarbeta med klubben.

– Vi får en otroligt stark respons på vårt erbjudande, säger ordföranden Andreas Dayan.

 

VSK Fotboll tog hem division 1 norra i november och återkomsten till näst högsta serien i världens största sport är givetvis efterlängtad av klubbens många supportrar.

Men fler är belåtna med avancemanget.

Näringslivets intresse är – omfattande.

– Vi får ett fantastiskt gensvar på marknaden, säger Andreas Dayan entusiastiskt till vskfotboll.nu mellan två av just nu många företagsbesök.

Andreas Dayan och styrelseledamoten Annika Enberg har hittills hunnit kontakta drygt 150 företag.

Nästan samtliga har tackat ja till besök.

– Näringslivet är jättesuget på att vara med på VSK Fotbolls fortsatta resa uppåt.

Beror det ”bara” på att klubben är tillbaka i superettan efter sju år på lägre nivå?

– Superettan väger självklart tungt när vi presenterar vår produkt men vi får också mycket uppskattning för allt annat positivt som händer i VSK Fotboll. Företagen ser att vi vill något bra, arbetar strukturerat, håller det vi lovar och inte minst satsar på ungdomarna i Västerås, säger Andreas Dayan.

VSK Fotboll samarbetade förra säsongen med cirka 250 företag via det nyligen avslutade marknadsavtalet med systerklubben VSK Bandy.

Dessa och andra företag kommer att uppvaktas den närmaste tiden.

– Vi tar nya kontakter varje dag, bokar möten och signerar överenskommelser.

Säljorganisationen håller parallellt på att byggas upp så att fler samarbetsavtal ska kunna tecknas.

Ett försäljningstillskott är klart och kommer presenteras inom kort.

 

 

Thomas Ohlén