Superettan 2020 startar den 14 juni. Med anledning av riskerna för smittspridning av Covid-19 kommer de inledande omgångarna att spelas utan publik på läktarna efter direktiv och riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Det innebär att du som har säsongskort inte kommer att kunna nyttja det så länge myndighetens riktlinjer är i kraft. I dagsläget kan vi inte förutspå hur länge det dröjer innan matcher med publik återupptas.

Valmöjligheter för årskortsinnehavare
Du som är årskortsinnehavare kan nedan läsa om de alternativ föreningen kan erbjuda vid spel utan publik. Vi har samlat några frågor och svar för att försöka tydliggöra vad som gäller. Om du har ytterligare frågor eller funderingar får du gärna kontakta oss genom att skicka ett mejl till biljett@vasterassk.se.
 
Jag vill inte begära någon återbetalning.
VSK Fotboll är oerhört ödmjuka och tacksamma mot alla som väljer detta alternativ. Som ett tack till detta kommer vi erbjuda kompensation beroende på hur många hemmamatcher på Iver Arena du missar på grund av myndigheternas riktlinjer.

För 5 missade matcher får du som privat betalande säsongskortsinnehavare två stycken fribiljetter för varje missad match i de första fem hemmamatcherna och därmed möjligheten att hjälpa oss att fylla Iver Arena när publik på arenan tillåts igen. Vid helt utebliven publik under säsongen 2020 kommer fribiljetterna gälla även 2021.

För 10 missade matcher får du som privat betalande säsongskortsinnehavare även en specialdesignad t-shirt.

För 15 missade matcher får du som privat betalande säsongskortsinnehavare dessutom halva priset på nästa års säsongskort.

Dessutom har du förtur att komma in på arenan när rekommendationerna av publik på läktaren lättar.

Kan jag få ersättning för matcher som spelas utan publik?
Ja, du kan få ersättning för de evenemang som du på grund av myndigheternas riktlinjer inte kan besöka.

Årskorten består av en serie av totalt 15 evenemang. Ersättning utgår proportionellt mot de antal matcher du inte kan se på grund av myndigheternas riktlinjer. Om de blir fem matcher i Superettan utan publik kan du få ersättning för motsvarande fem femtondelar av ditt årskort.

Behöver jag ansöka om att få ersättning?
Ja, du behöver skicka in ett ersättningsanspråk till klubben. Ersättningen kommer efter att vi har behandlat din ansökan. Ansökan skickas i form av ett mejl till biljett@vasterassk.se.

När kan jag ansöka om ersättning?
För att erhålla ersättning måste du sända in ditt ersättningsanspråk senast den 16 juli 2020, skickar du inte in ett ersättningsanspråk innan 16 juli 2020 väljer du per automatik att inte begära återbetalning. Ersättningen kommer att utbetalas efter att vi har behandlat din ansökan. Ansökan skickas in i form av ett mejl till biljett@vasterassk.se. I din ansökan vill vi att du uppger vem som är årskortsinnehavare samt årskortsnummer och vilket bankkonto (inklusive clearingnummer) du önskar beloppet överfört till.

Eftersom vi först efter att hela säsongen 2020 är spelad vet hur många matcher som spelades utan publik kommer ersättningen inte betalas ut förens efter säsongen är färdigspelad.

Slutligen vill VSK Fotboll betona att vi har full förståelse för att denna svåra period har påverkat oss alla på olika sätt – både ur ett ekonomiskt och hälsoperspektiv. Vi känner en oerhörd tacksamhet till alla er som kan göra denna uppoffring att inte begära återbetalning – samtidigt som vi förstår att alla har olika förutsättningar och därför förstår vi er som inte har möjligheten att avstå återbetalning. Vi är oerhört tacksamma för det stöd vi redan fått under detta kapitel av vår historia. Ni alla är ovärderliga för föreningen och vi vill rikta ett stort TACK till er alla!

VSK Fotboll – Tillsammans för Grönvitt!