Läs mer..." />

Rondellen Pizzeria först ut i kampanjen: ”Vill visa att vi är en del av VSK-familjen”

Igår, onsdag, gick vi ut med att under maj månad kommer flera lokala restauranger och företag stötta VSK Fotboll med 20 procent av sin dagsomsättning under en utvald dag.

På söndag den 10/5 drar kampanjen igång. Först ut är Nidal Fars, ägare av tre olika pizzerior i stan: Rondellen Pizzeria, Humlans Pizzeria och Express Pizza. Kampanjen kommer inledas på Rondellen Pizzeria, som ligger belägen på Markörgatan 12 i Västerås.

Varför vill du vara med och skänka 20 procent av en dagsomsättning till VSK Fotboll?
– Eftersom läget ser ut som det gör med fotbollen just nu så vill vi vara med och hjälpa till lite extra under denna hektiska period. Jag kom till Sverige för fem år sedan och sen dess har VSK varit mitt lag i Sverige, vi vill visa att vi är en del av VSK-familjen.

Vad kan kunderna förvänta sig av era pizzerior?
– Vi gör allt för våra kunder! Vi har stor erfarenhet i mat- och pizzabranschen och garanterar att kunderna kommer vara nöjda med maten, storleken på maten och servicen. Vi är kända för att göra stora portioner mat, så du kan förvänta dig att maten vi serverar kommer räcka till mer än en måltid.

Vilken maträtt på menyn tipsar du om?
– Oxfilépizza är min favorit! Men missa inte nummer 58 på Humlans Pizzeria, ”VSK Pizza” som innehåller fläskfilé, soltorkade tomater, lök och gorgonzolaost.

Nidal Fars, ägare av Rondellen, Humlans och Express.

Alla tre pizzerior som Nidal äger kommer involveras i kampanjen på olika dagar:
Söndag 10/5: Rondellen Pizzeria, Markörgatan 12, Västerås.
Öppetider: 11-21

Onsdag 13/5: Humlans Pizzeria, Humlegatan 12, Västerås.
Öppetider: 11-22

Söndag 17/5: Express Pizza, Hantverkargatan 3, Västerås.
Öppetider: 12-22

Under de utvalda tillfällena kommer det även finnas möjlighet att köpa Guldkortet av ungdomsspelare i VSK Fotboll. När du köper Guldkortet stöttar du inte enbart VSK Fotboll utan du får även en mängd olika rabatter.

Vi uppmanar nu alla grönvita att hjälpa oss i denna kampanj genom att besöka restaurangerna under de utvalda dagarna och även fortsättningsvis.

Hampus Lundskog