VSK Fotboll utvecklar organisationen.
Nu är en ny marknadschef klar.
– Jag vill stärka VSK Fotbolls varumärke, säger Madeleine Karlsson till vskfotboll.nu.
Grönvitts jakt på en marknadschef är över och idag, fredag, presenterades Madeleine Karlsson på en pressträff på kansliet på Kristiansborg i Västerås.
Vad har du för utbildning?
- Jag har studerat elitidrottsverksamhet - en KY-utbildning som innebar fokus på bl.a. evenemang och marknadsföring.
Har du alltid varit idrottsintresserad?
- Ja, jag har spelat fotboll i Kopparberg/Landvetter IF, fick träna med A-laget lite och kommer från en mycket fotbollsintresserad familj.
Vilka erfarenheter har du annars, inom idrotten framför allt?
– Jag har jobbat inom hockeylaget Malmö Redhawks organisation. Där var jag marknadsassistent under Mats Westerback. Jag hade mycket ansvar kring evenemang, marknadsföring, press och media. I fjol blev det lite kaos i klubben och då fick jag ta väldigt mycket ansvar. Jag hade egentligen hand om allt kring evenemangen då. Jag kände att det var roligt att gå tillbaka till fotbollen igen nu eftersom att intresset för den alltid har varit väldigt stort.
Vad är dina mål med VSK Fotboll och dina viktigaste uppdrag?
– Att göra fotbollen till en upplevelse. Vi ska se våra sponsorer som samarbetspartners, och Swedbank Park ska vara en given mötesplats.
Vilka delar innefattas av rollen som marknadschef?
– Jag ska se till så att budgeten kommer in, och så kommer jag att gå på mycket säljmöten. Jag vill också stärka VSK Fotbolls varumärke, säger Madeleine Karlsson.