Västerås Affärsnätverk fortsätter att utvecklas

VSK och Västerås Tidning tar nu gemensamt tag och satsar vidare på Västerås Affärsnätverk (VAN).
Från och med nu går nämligen Västerås Tidning in som medarrangörer och partner till VSK i VAN.

Västerås Tidning med sitt stora lokala företagsnätverk ska tillsammans med VSKs representanter på marknad och sälj vara med och lyfta det redan så populära nätverket till nya höjder. Ny logo är redan framtagen och en ny hemsida är på gång med ny layout. Den kommer fokuseras på att bli mer användarvänlig för medlemmar. Det ska vara enkelt att hitta nya affärer.

– Det vi som varit med och skapat detta nätverk tycker är så fantastiskt bra med VAN är att det är fullt fokus på affärer under de affärsdagar och affärsluncher som är essensen av nätverket, säger Henrik Lundgren från VSK marknad, och fortsätter:
– Målet är att det alltid ska vara en inköpare och en säljare på plats, gör att underlaget för att affärer ska kunna skapas vid varje tillfälle verkligen finns där.

Ett av alla företag som valt att gå med i Västerås Affärsnätverk är Björks Buss.
– VAN har gett oss möjligheten att synas och vara en del av Västerås näringsliv. Vi är supernöjda, helt enkelt, säger Peter Wadelius.

En annan nöjd nätverksdeltagare är Mathias Såhlin på Västerås Tidning.
– Västerås tidning har själva varit med i nätverket en längre tid och haft stor framgång, så detta steget blir väldigt naturligt för oss” säger Mathias Såhlin.

Att det förutom dessa mötesdagar och affärsluncher dessutom kryddas med arrangemang kring både VSK bandy och VSK fotboll – där relationer byggs ihop med andra beslutsfattare – ger extra valuta för de investerade kronorna företagen lägger.
Att pengarna företagen satsar i nätverket går till den lokala idrotten som ger mesta mästarna i bandy och Superettanlaget i fotboll chansen att investera i bygget av framtida lag är så klart grädde på moset. Samtidigt får företagen chansen att göra affärer och bygga relationer med andra lokala aktörer.

– Jag är helt övertygad om att vi tillsammans kommer att fortsätta att förfina nätverket. Bland annat genom fortsatt fokus på att vårda befintliga medlemmar, få in nya företag i nätverket och fortsätta ha ett tydligt arbete med leverans av varma leads. Detta ihop med nära affärsrelationer och en bra upplevelse på alla möten inom nätverket kommer göra att det här blir riktigt bra, säger Daniel Bjernedal, vice vd på Västerås Tidning.